ČAJOVNA U KOCOURA

Vítáme Vás na našich stránkách..

Opravdové účinky čaje

účinky čaje

Hlasy PRO

  1. zrychlení metabolismu,
  2. boj proti stáří,
  3. zlepšení zažívání,
  4. mírnění bolestí,
  5. zesílení kostí,
  6. tlumení příznaků menopauzy,
  7. snižování hladiny cholesterolu,
  8. snižování rizika infarktu, virových a bakteriálních infekcí, cukrovky, arthritidy, zlomenin kyčlí …

Pravidelné pití čaje snižuje pravděpodobnost vzniku ledvinových kamenů.

Čaj má 3x méně kofeinu než káva.

Spalování tuků

Čaj působí preventivně proti obezitě u myší.

Zelený čaj, který je nasycen ochrannými rostlinnými chemikáliemi, a nemá žádné kalorie, je výborným nápojem pro bodybuidery.

Kofein z čaje i kávy oslabuje chuť na jídlo, avšak pouze zelený čaj pohání metabolismus tuků.

Alzheimerova nemoc

Čaj může zabránit Alzheimerově nemoci.

Nová studie britských vědců z výzkumu fytoterapie dokázala, že účinky čaje blokující 2 enzymy, které jsou zodpovědné za vznik Alzheimerovy choroby, trvají u zeleného čaje týden, kdežto u čaje černého trvají pouze 1 den.

Rakovina

“Jestliže jste krysa, pak bych vám opravdu doporučil pít spousty čaje,” říká Jeffrey Blumberg, výzkumník výživy z Tuftovy univerzity. Čaj je výborný pro prevenci rakoviny u krys, avšak výsledky u lidí nejsou až tak jasné.

V laboratorních výzkumech se ukázalo, že brukvový čaj neutralizuje rakovinotvorné substance.

Výzkumnící z Purdue University ve West Lafayette objevili, že citrusové šťávy pomáhají ve vstřebávání antioxidantů obsažených v zeleném čaji.

Pro zlepšení stavu antioxidantů v organismu je potřeba vypít alespoň 6 šálků čaje denně.

Vědci sledovali během 11 let 40 530 zdravých dospělých mezi 40 až 79 lety v severovýchodní oblasti Japonska, kde lidé pijí nejvíce zeleného čaje. “Osobně piju 2 nebo 3 šálky zeleného čaje denně,” řekl vedoucí výzkumného týmu Dr. Shinichi Kuriyama. “Na základě výsledků naší studie bych všem rád doporučil pít alespoň 1 šálek zeleného čaje denně.”

Vstřebávání látek

Z čaje bývá vstřebáno pouze velmi malé množství hliníku. Mnohem nebezpečnější jsou v tomto sýry, který bývají hlavním zdrojem tohoto kovu.

Nebyl nalezen žádný důkaz, který by potvrzoval negativní vliv černého čaje na příjem železa, jestliže testovaní jedinci již dříve nebyli ohroženi anémií.

Nemoci dýchacího ústrojí

Pomocí laboratorních testů zjistil Dr. Milton Schiffenbauer, mikrobiolog a profesor na Pace University v New Yorku, že bílý čaj, který má jemnější chuť, je efektivnější než zelený čaj v potlačování virů, bakterií a hub, které jsou příčinou streptokokové infekce a zápalu plic.

Kardiovaskulární choroby

Krabička Earl GreyČerný čaj Earl Grey

Pití černého čaje snižuje hladinu cholesterolu.

Japonci zjistili, že černý čaj zlepšuje prokrvení.

Pro snížení rizika kardiovaskulárních chorob stačí vypít alespoň 3 šálky denně.

Japonští vědci z Univerzity Tohoku v Sendai zjistili, že lidé, kteří pijí alespoň 5 šálků zeleného čaje denně, vykazovali překvapující snížení rizika infarktu způsobeného krevní sraženinou o 62%.

“Všichni by měli pít jak čaj, tak kávu,” říká Joe Vinson, profesor chemie na univerzitě ve Scrantonu v Pensylvánii. Oba nápoje překypují léčivými antioxidanty. “Jestliže je vám na volbě nezáleží, pijte čaje,” radí Vinson. “Je neoddiskutovatelně lepší pro vaše srdce a sotva má negativní vedlejší účinky.”

Zubní kaz

Hlavní antioxidant v zeleném čaji působí příznivě proti zubnímu kazu.

Kosti

Zelený čaj posiluje stavbu kostí. Káva je naopak spojena s rizikem vzniku osteoporózy.

Psychika

Bylinné čaje jsou pověstné svým uklidňujícím účinkem.

Přiměřený příjem kofeinu z černého čaje se zlepšuje duševní výkonnost.

Žádné komentáře
 
Toto je zápatí Vašich stránek. Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.